2008. november 28., péntek

Queen + Paul Rodgers koncert - 2008. október 28.

Ezt a napot azóta vártam, hogy megvettem a jegyet (áprilisban? májusban?), de egészen mostanáig nem hittem el, hogy én ott leszek, élőben láthatom a legendát.
A nap úgy indult, hogy akárcsak a Whitesnake koncert napján, kissé elaludtam - mármint a tervezetthez képest, mert még így is bőven elkészültem délután kettőre, amikor is Karesz jött értem. Nem nagyon tudtam, mit vegyek fel, hisz nem volt hőség, de azért hideg sem, és nem akartam túl sok cuccot cipelni, így hár farmer, tornacipő, az új norvég-zászlós pólóm <3, kapucnis pulcsi és farmerdzseki volt az öltözet. Szépen sütött a nap, a kocsiban ülve úgy éreztem, kellemes az idő... de mikor odaértünk 3/4 3-kor az Aréna elé, hiába sütött a nap, hűvös szél fújt és egyáltalán nem volt melegem xDD Ráadásul több óra várakozás várt ránk a kapu előtt... Körülbelül fél 3-tól fél 7-ig álltunk ott a hidegben, tömegben. Bár pont a tömeg jelenléte miatt nem volt annyira hideg xDDD Közben, azt hiszem valamikor 4 és 5 óra között megérkezett Karesz barátnője, Babett. Ő mentett meg minket, mert elárulta, hogy hol találunk a közelben wc-t :D Egész konkrétan a Stadionok buszpályaudvaron vagy hol volt a wc... 90 ft-ba került, de megérte :D Mivel át kellett mennünk az Aréna parkolóházán, láttunk közben két csodaszép Volgát oO No de ez most azt hiszem lényegtelen, bár hozzátartozik a nap élményeihez :D
Szóval visszamentünk a nagy vaskapuhoz várakozni - és Karesz ott állapította meg, hogy baromira rossz helyen vagyunk, mert akik még itt álldogálnak velünk, mind a jobbra levő, narancssárga bejárathoz fognak szaladni - mi pedig balra, a piroshoz :D Persze ekkor már nem akartunk variálni, mert elöl voltunk, közvetlenül a kapunál, és úgy gondoltuk, így jobbak az esélyeink, mintha átmennénk a másik oldalra, de a tömeg végére :) És igazunk lett... Fél 7-kor végre kinyitották a kaput - ideje volt, kezdtünk nagyon fázni, nekem meg már fájt a hátam a sok állástól - és bár nem volt könnyű átszaladni az ellenkező irányba rohanó tömegen, azért sikerült nagyon hamar a piros bejárathoz érni. Babettet és Kareszt jóval előttem átengedték a bejáraton, engem megállítottak - hogy miért, nem tudom, hisz nem néztek meg semmit, csak a jegyemre pillantottak rá; jó, az előttem álló lánytól elvettek egy fél literes ásványvizet, de ennyi. Szóval végre átengedtek engem is, futok mint az őrült az emberek után... Újabb jegyellenőrzés a lépcső előtt, itt mindenkinek szóltak, hogy ne szaladjon, de ez igen meddő kérés volt...naná hogy rohant mindenki ahogy bírt :D Én is, bár ez esetemben nem jelentett nagy tempót. Mivel Kareszékat elvesztettem szem elől, arra futottam, amit megbeszéltünk, míg várakoztunk: színpad jobb oldala, Brian May előtt közvetlenül. És valóban ott várt rám Karesz és Babett, még úgy értem oda, hogy bőven az első sorban álltam én is - kicsit neki is szaladtam a kordonnak, vitt a lendület :D Ezek után bő egy órás várakozás következett, de ez azért már jóval kellemesebb volt, mint az aréna előtt. Egyrészt nem fáztunk, másrészt egész jók zenék szóltak a hangfalakból, és persze nem utolsó sorban már ott volt előttünk A SZÍNPAD, a kivetítőn a Cosmos Rocks cd borítója és a QUEEN+PR felirat váltották egymást. Hiába volt ez a várakozás kellemesebb, elég nehezen viseltem... kezdett fájni mindenem a sok állástól, és persze egyre izgatottabb is voltam. Aztán végre nyolc óra után pár perccel füst borította el a színpadot (meg minket is), és a kivetítőn elég látványos kozmosz-eső, sőt vihar jelent meg (erről videó itt --> http://www.youtube.com/watch?v=YWGcfFm_elM).
Innentől igen nehéz leírni az élményeket, mert nehezen találok szavakat az egészre. Hihetetlen élmény volt ennyire közelről látni ezeket a legendás zenészeket... Brian May az orrom előtt gitározott, Paul Rodgers is ott énekelt mosolyogva alig két méterre tőlem... Egyetlen baj, hogy a kifutó végén történt szinte minden, azt pedig nem igazán láttuk xD De oda ült ki Brian egy szál akusztikus gitárral, hogy elénekeltesse velünk a Tavaszi szél-t, ott szólózott egy hatalmasat Roger a dobokon... De azért így is fantasztikus volt. (Setlist a bejegyzés végén:D).
Miután a Q+PR tagjai lementek a színpadról, lassan kilavíroztunk az arénából - én vmiféle kábulatban voltam, az fix XD - nem volt egyszerű, lassan haladt a tömeg. A parkolóban Karesz szerencsétlenkedett egy sort a parkolójegy automatával (vagy minek hívják), aztán beültünk a kocsiba és megpróbáltunk kijutni a parkolóból, ami szintén nem volt egyszerű, sok volt az autó és kevés a kijárat :D Míg az autóval araszoltunk kifelé, Babett és én meggyőztük sofőrünket (aka Karesz), hogy menjünk el a Four Seasons szálloda elé, hátha összefutunk a zenekarral. Nem volt könnyű, de beleegyezett, így a parkolóból kiérve a szálloda felé vettük az irányt. Nem tudom mennyi idő alatt értünk oda, akkor nem voltam még beszámítható állapotban, de kevesebb volt, mint 10 perc, az biztos. Leparkoltunk nem messze a bejárattól és odasétáltunk. Volt ott már pár ember, mindenkinél különböző Queen-es relikviák (Karesz szentségelt is, hogy neki is van otthon rengeteg, miért nem hozott egyet...bakelitlemezem nekem is van, szóval az én fejemben is megfordult, h jó lenne azt aláíratni, de aztán lepillantottam a kezemben tartott jegyre, és az jutott eszembe, hogy tök mindegy, mit ír alá Brian May vagy Roger Taylor, ha én íratom velük alá személyesen :D). Alig vártunk néhány percet, befutott egy fehér kisbusz (ha jól emlékszem...) és kiszálltak belőle a zenészek...nem a "nagy öregek", hanem Jamie Moses és Danny Miranda. Baromi közvetlenek és kedvesek voltak, bár elég hamar bementek a szállodába... Viszont tőlük azért begyűjtöttük az autogramokat :D Közös kép is lett volna ugyebár, ha van nálam gép... No mindegy. Egy darabig még fagyoskodtunk ott, közben megérkezett a zenekar menedzsere is (akit mi nem ismertünk fel, de a többi ott álló rajongó letámadta őt is - nekünk is odabiccentett kedvesen, mikor ment be a szállodába :D), aztán egy olyan bő félóra után Karesz megkérdezte a szálloda előtt álló egyik figurát, hogy vajon várjunk-e még. A válasz igen diplomatikus volt: nem adhat ki információt, de nem érdemes várni, mert mind itt vannak már :D Szóval szép lassan elindultunk hazafelé. Ennyi a sztori :D Rögtön koncert után kellett volna megírnom, nem az azóta eltelt egy hónap során három részletben, de hát így alakult :D
Még lógok a setlisttel:

A hivatalos lista Brian oldaláról

Intro (Cosmos Rocks)
Hammer To Fall
Tie Your Mother Down
Fat Bottomed Girls
Another One Bites The Dust
I Want It All
I Want To Break Free
C-lebrity
Surfs Up...Schools Out
Seagull
Tavaszi Szel
Love Of My Life
'39
Bass Solo incl Under Pressure/Another One Bites The Dust
Drum Solo
I'm In Love With My Car
A Kind Of Magic
Say It's Not True
Bad Company
We Believe
Guitar Solo
Bijou
Last Horizon
Radio Ga Ga
Crazy Little Thing Called Love
The Show Must Go On
Bohemian Rhapsody
Encores:
Cosmos Rockin'
All Right Now
We Will Rock You
We Are The Champions
God Save The Queen
Notes: 139 Minutes
Tavaszi Szel, done by Brian just before Love Of My Life. New visuals for Bohemian Rhapsody, but no visuals for Cosmos Rockin'.

Nincsenek megjegyzések:

Magamról

Saját fotó
Némelyek szerint szörnyűséges ember lehetek, de ez nem igaz. Gyermeki szívem van - egy befőttesüvegben az íróasztalomon.